Шкільна освіта в Україні є тією галуззю, яка перебуває у стані постійного реформування. Природно, що далеко не всі новації сприймаються однозначно батьками й педагогами – так, зокрема, оцінили педагоги різке скорочення кількості освітніх програм для початкової школи.
Як відомо, на недавньому засіданні Колегії Міністерства освіти і науки України були рекомендовані до затвердження лише 2 типові освітні програми для початкової школи, а ще 9 – визначені як «дискусійні», попри те, що деякі з них успішно використовуються у навчально-виховному процесі протягом тривалого часу (зокрема, «Інтелект України» – понад 10 років, «Росток» – близько 20 років, розвивального навчання – близько 50 років) і, за переконаннями значної кількості педагогів, відповідають новому Державному стандарту початкової освіти. Відповідно, подальше їхнє використання у навчально-виховному процесі 1-х класів шкіл, починаючи з нового, 2018/2019 навчального року, опиняється під загрозою.
Занепокоєні тяганиною із затвердженням апробованих навчальних програм для початкової школи батьки й вчителі звернулися по допомогу до народного депутата Олександра Домбровського.
З огляду на накопичений багаторічний досвід використання авторських освітніх програм для початкової школи та зважаючи на думку освітян і батьків, зменшення кількості рекомендованих освітніх програм для початкової школи всього лише до двох виглядає нелогічним, – вважає вінницький нардеп. – Я обов’язково звернуся до Міністерства освіти і науки з пропозицією розширити перелік дозволених для «першачків» освітніх програм.
Днями Олександр Домбровський виконав свою обіцянку і подав відповідний депутатський запит Міністру освіти і науки Лілії Гриневич.