Підписання декларацій, співпраця з Національною службою здоров’я, реорганізація закладів на комунальні некомерційні підприємства – актуальні питання, які сьогодні активно вирішуються у закладах ПМСД Вінниччини.
Для підписання договору з НСЗУ закладам «первинки» необхідно провести низку організаційних змін, а саме: стати комерційним неприбутковим підприємством, створити електронний реєстр пацієнтів, забезпечити заклад електронною системою, яка дозволить легко приєднатися до об’єднаної електронної системи охорони здоров’я в Україні. Належне виконання усіх умов реформи можливе завдяки тісній співпраці лікарів з місцевою владою.
З вересня 2017 року стало технічно можливо реєструвати медичні заклади, лікарів, а також вводити дані декларацій пацієнтів у тестовому режимі системи eHealth. Тестування системи спрямоване на підготовку до запуску медичної реформи на первинній ланці охорони здоров'я (для сімейних лікарів, терапевтів та педіатрів). Станом на 20 березня у системі eHealth зареєстровано 40 закладів ПМСД (з 46), 353 лікарі та 248 декларацій з пацієнтами Вінницької області. Участь у пілотному проекті є добровільною для медичних установ до офіційного старту кампанії з вибору лікаря (1 квітня 2018 року).
Проте деяким закладам потрібно особливо докласти зусиль для того, щоб вчасно догнати лідерів в системі організації майбутньої роботи з НСЗУ. Адже повільність роботи керівників центрів ПМСД не дасть можливості в цьому році отримати кошти, які «йдуть за пацієнтом». Для таких закладів є друга хвиля проведення організаційних робіт та підписання договорів з НСЗУ — жовтень цього року.
Нагадаємо, що з 1 квітня й до кінця 2018 року триватиме процес підписання декларацій з сімейними лікарями.
Побачити затверджений варіант декларації можна буде вже 28 березня на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я.
За інформацією: Вінницька ОДА