"Залізнична компанія Словаччини" вивчила технічні можливості запуску поїзда Ужгород-Кошице з наступним продовженням маршруту до Братислави і Праги.
Про це виданню Mukachevo.net розповів спікер словацької компанії Томаш Ковач.
За його словами, наразі визначені два можливих варіанти маршруту цього поїзда.
Одним із кроків до запуску залізничного сполучення є відкриття пункту перетину кордону Матьовце-Павлово, і в цьому зацікавленість є як з боку УЗ, так і з боку словацької компанії, підкреслив Ковач.
"Метою цього проекту є забезпечення залізничного сполучення з Кошице в Ужгород і подальшого широкого сполучення Київ-Ужгород-Матьовце-Кошице-Братислава/Прага", – заявив він.
За словами Ковача, перший розглянутий варіант організації залізничного сполучення полягає в заміні колісних пар поїзда з євроколії на український стандарт і навпаки в Матьовце, для чого там необхідно буде створити відповідну інфраструктуру.
Другий варіант – продовження європейської колії з Матьовце до Ужгорода. В даному випадку добудувати необхідно буде всього 11 км залізничного полотна.
Варто відзначити, що в Словаччині існують дві залізничні компанії – "Залізнична компанія Словаччини" (ZSSK) і "Залізниці Словацької Республіки" (ZSK).
Перша займається перевезеннями, друга відповідає за будівництво і утримання інфраструктури.
Як заявляє Ковач, в "Залізничній компанії Словаччини" вже зустрічалися з представниками фінансового управління та прикордонної поліції з цього питання.
Тепер компанії-експлуатанту необхідно обговорити проект з "Залізницями Словацької Республіки".
"Зараз важливим кроком для реалізації проекту є переговори між "Залізничною компанією Словаччини" і "Залізницями Словацької Республіки" по добудові залізничної інфраструктури та зміні статусу прикордонного залізничного пункту пропуску Матьовце-Павлово як пункту перетину і для пасажирських перевезень", – сказав він.
Нагадаємо, про плани влади з'єднати столицю Закарпаття зі словацьким містом Кошице ще рік тому, в лютому 2017 року, заявили в Державній міграційній службі.
Раніше в Мінінфраструктури говорили про запуск поїзда в Словаччину, проте не уточнювали, куди саме.