Питання, яке турбує об'єднані громади найбільше – гроші. Де їх брати, на чому заощаджувати, які нові податки та збори делегувала держава на місця. Саме про це говорили сьогодні на семінарі-практикумі із застосування законодавства, яке організували фахівці та виконавча дирекція Вінницького регіонального відділення Асоціації міст України. За участі фахівців з Державної фіскальної служби України відбулася розмова-дискусія, під час якої представники органів місцевого самоврядування Вінниччини ознайомились із новинками у законодавстві та отримали цікаві матеріали.
Консультант з бюджетних питань проекту #ПУЛЬС Ігор Вернигор роз'яснив, як поліпшити роботу та співпрацю між ДФС та органами місцевого самоврядування, а також закцентував увагу на змінах у податковому законодавстві, які стосуються місцевих податків.
– Асоціація міст України постійно відстоює права органів місцевого самоврядування і це видно на прикладі формування державного бюджету України на 2018 рік, – сказав у своїй доповіді Ігор Вернигор, – так, завдяки втручанню Асоціації та її виконавчого директора Олександра Слобожана було залишено право ОМС спрямовувати залишки коштів по освітній субвенції на оновлення матеріально-технічної бази навчальних закладів, яке планували виключити з норм БКУ.
Окрім того, за пропозицією АМУ, збільшено обсяги освітньої субвенції у 2018 році на 8,8 млрд грн та медичної субвенції на 4,5 млрд грн. і передбачено субвенцію з держбюджету в 1 млрд грн на погашення заборгованості з різниці в тарифах. Це дозволить зменшити кредиторську заборгованість комунальних підприємств.
Фахівці фіскальної служби роз'яснили представникам фінансових відділів питання повноважень ОМС щодо прийняття рішень про визначення умов користування земель громад та затвердження ставок. Ішлося й про новації регуляторної політики, про ставки місцевих податків та контроль і адміністрування, про те, як шукати списки платників податків і де шукати джерела збільшення надходжень до бюджету. Відбувся обмін досвідом між начфінами міст обласного значення та новостворених ОТГ. Інформацією про взаємодію з податковою службою поділилися начальники фінансових управлінь Козятинської та Жмеринської міських рад. У ході дискусії були розроблені пропозиції щодо внесення змін до діючого податкового законодавства.