Легкий тактичний автомобіль, розроблений у Вінницькому національному технічному університеті, дебютував у Міжнародному виставковому центрі в Києві, де жовтні проходила XIV Міжнародна спеціалізована виставка «Зброя та безпека – 2017»
ЛТА — легкий тактичний автомобіль розробляли науковці та студенти ВНТУ у співпраці з фахівцями компанії «Техімпекс» на замовлення однієї з силових структур України. Робота виконана науковцями, що працюють у навчально-науковому центрі розвитку і підтримки технічного забезпечення Збройних Сил України, керівником якого є кандидат технічних наук, доцент Леонід Коваль.
Такого типу автомобілів практично в Україні немає, — розповідає науковий керівник розробки і головний конструктор від університету, кандидат технічних наук, доцент кафедри галузевого машинобудування ВНТУ Андрій Слабкий. — Створювали ми ЛТА на базі волонтерських авто «Пегас» і «Пегас-2», які розробив та виготовив Юрій Васильович Берко. Дані автомобілі вже служать в підрозділі розвідки та спеціального призначення в АТО. Саме при завершені побудови другого «Пегаса» ми познайомились з Юрієм Васильовичем та приватною оборонною компанією «Техімпекс», з якою і розпочали розробку та побудову легкого тактичного автомобіля типу «багі». У нашому автомобілі ми поєднали величезний досвід професійного автогонщика-конструктора Юрія Берко з технічними знаннями наших науковців та ентузіазмом студентів.
Під час розробки автомобіля консультувались із ветеранами АТО, зі спецпризначенцями. Головна складність — відсутність практики виробництва таких автомобілів промисловістю, тому й жодних нормативних документів.
Однією із великих проблем був дуже стислий термін для виконання завдання. Працювали після занять, у вихідні дні, інколи по 14 годин на добу. А ті, хто виконував зборку автомобіля, до третьої години ночі працювали, аби вкластися в термін. За виготовлення ЛТА відповідав Юрій Берко, завдяки йому і титанічній роботі всієї команди ми впорались у визначений термін. Створили ЛТА усього за 6 місяців, – продовжує Андрій Слабкий.
У команді працювали кандидати технічних наук, доценти ВНТУ Олександр Манжілевський і Олександр Поліщук.
Також і студенти працювали на базі конструкторського бюро кафедри галузевого машинобудування, з яких найактивніші Микола Бурдейний, Віталій Кудраш і Сергій Скальський.
Варто зауважити, що уся машина виконувалась в університеті на базі навчально-виробничого комплексу «Модуль».
ЛТА — це фактично багі, яке має широкий спектр використання. Може застосовуватись для дозорно-розвідувальних дій, спеціальних операцій, вогневої підтримки підрозділів, логістики, евакуації поранених, коректування вогню, патрулювання, як командно-штабне авто.
Авто оснащується легким кузовом і має повну масу 1270 кг. При цьому машина укомплектована 2,0-літровим турбодизелем потужністю 240 к.с. та може розвивати швидкість до 130 км/год.
Привід – на задні колеса. Запас ходу – до 570 км. ЛТА може долати підйоми і узгір’я крутизною 45 градусів.
Створити універсальний автомобіль, котрий би задовольняв потреби усіх видів військ, неможливо. Нині основне завдання військового авто — маневреність і швидкість, адже чим швидше ти їдеш, тим важче в тебе вцілити. Чому нема товстої броні, можна пояснити досить просто. Приміром, ніхто не навішує броні на винищувачі. Просто вони рухаються швидко і в них важко вцілити. Основне завдання — швидко реагувати на ситуацію та максимально малопомітно працювати в тилу ворога. Саме такі вимоги ми ставили до свого авто, — пояснює Андрій Слабкий.
Максимальна маневреність і мінімальна маса — саме така основна характеристика першого, створеного у ВНТУ ЛТА.
Створити щось своє, українське і краще за зарубіжні аналоги — то дуже приємно. Зараз наше конструкторське студентське бюро набирає обертів, я думаю, у нас буде ще не один проект! Уже працюємо над новими моделями. Нині уже інші військові структури зацікавлені в модифікації цього автомобіля чітко під їхні задачі, — говорить Андрій Слабкий.
За інформацією: Прес-центр ВНТУ