За інформацією відділу роботи із зверненнями громадян апарату ОДА, за II квартал 2017 року до облдержадміністрації надійшло 2905 звернень, що на 704 одиниці менше ніж за відповідний період 2016 року (3609 звернень).
У структурі звернень, що надійшли до обласної державної адміністрації, загалом домінують заяви.
Найбільші актуальні питання, що відображаються у зверненнях громадян, за звітний період це:
- питання соціального захисту – 1032 одиниці, або 35,5% від загальної кількості (за відповідний період 2016 року – 1737 одиниці або 48,1%);
- на другому місці, за кількістю, питання комунального господарства – 736 одиниць (25,3%) (за відповідний період 2016 року – 615 одиниць, або 17,0%);
- трійку найбільш поширених замикають питання охорони здоров'я – 275 одиниць (9,5%) (за відповідний період 2016 року – 214 одиниць, або 5,9%);
- аграрної політики і земельних відносин – 253 одиниці, або 8,7% (за відповідний період 2016 року – 243 одиниці, або 6,7%);
- питання транспорту і зв’язку – 108 одиниць (3,7%) (за відповідний період 2016 року – 144 одиниці, або 4,0%);
- праці і заробітної плати – 77 одиниць (2,7%) (за відповідний період 2016 року
- 107 одиниць, або 2,9%);
- питання освіти і науки за ІІ квартал поточного року становить 65 одиниць, або 2,2% (за відповідний період 2016 року – 50 одиниць, або 1,4%);
- житлової політики – 56 одиниць (1,9%)(за відповідний період 2016 року – 84 одиниці, або 2,3%).
Як свідчить аналіз у зверненнях громадян найчастіше піднімаються питання соціального захисту – це питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; призначення, перерахунку і виплати пенсій та інше.
На другому місці за кількістю знаходяться питання комунального господарства, вартості житлово-комунальних послуг; ремонту та експлуатації будинків, комунальних мереж тощо.
Питання охорони здоров'я – це заяви громадян із проханням допомогти в оперативному та санаторно-курортному лікуванці, питання роботи медичних закладів, установ, проходження МСЕК.
Значна кількість питань земельних відносин – це питання щодо виділення земельних ділянок. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку сіл, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї та здану сільськогосподарську продукцію та інше.
Питання праці та заробітної плати – значна кількість питань цієї галузі викликана реорганізацією деяких установ, що призвело до скорочення робочих місць та заборгованості з виплати заробітної плати.
Протягом II кварталу 2017 року до облдержадміністрації надійшло 69 колективних звернень, або 2,4% від усіх звернень, що на 1 звернення більше ніж за відповідний період 2016 року (68 звернень, або 1,9%).
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців області з питань аграрної політики і земельних відносин, транспорту тощо.
За звітний період було 98 повторних звернень, а за II квартал 2016 року їх було 3.
908 одиниць, або 31,2% від усіх звернень за звітний період, зареєстрованих в обласній державній адміністрації, надійшло від соціально незахищених верств населення, тобто від багатодітних та одиноких матерів, інвалідів та учасників війни, дітей війни, пенсіонерів, за відповідний період 2016 року (1046 звернень (30,0%).
Зазначену категорію громадян непокоять питання отримання різних видів соціальних допомог, зокрема стосовно умов та порядку її отримання, правильності нарахування пенсії, затримки виплати соціальних допомог, надання матеріальної допомоги та допомоги в лікуванні, вартість та якість надання комунальних послуг, розрахунків за здану сільськогосподарську продукцію (молоко, м’ясо) та інше.
За II квартал 2017 року до обласної державної адміністрації звернулось 11314 громадян, а за II квартал 2016 року ця цифра становила 12222 громадян.
На особистих прийомах керівництвом обласної державної адміністрації за II квартал цього року прийнято 35 звернень, це становить 1,2% від загальної кількості, за аналогічний період 2016 року прийнято 47 звернень, що становить 1,3%.
Від органів влади вищого рівня протягом II кварталу 2017 року до обласної державної адміністрації надійшло 3176 звернень (в 2016 році – 3176), в тому числі.
- Адміністрації Президента України – 65 звернень (за відповідний період 2016 року – 88 звернень);
- Кабінету Міністрів України – 68 звернень + 2372 по урядовій «Гарячій лінії» (за II квартал 2016 року – 54 звернення + 3012 по урядовій «Гарячій лінії);
- Верховної Ради України – 23 звернення (за II квартал 2016 року – 22 звернення).
За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 12 районних державних адміністраціях відповідно до вимог затвердженої Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади. За наслідками перевірок складено відповідні довідки на ім’я керівника апарату облдержадміністрації, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян та зазначено певні рекомендації щодо поліпшення роботи в районних державних адміністраціях. У всіх зазначених райдержадміністраціях рівень організації роботи із зверненнями громадян визнано позитивним.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю обласною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях, за відповідний період 2016 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3 зверненнях.
За звітний період проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян. Питання, які виносились на розгляд комісії, стосувались соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.
Обласна державна адміністрація вживає відповідні заходи щодо висвітлення у засобах масової інформації області: телебаченні, радіо, періодичних виданнях та на офіційних веб-сайтах обласної державної адміністрації та її структурних підрозділів відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва облдержадміністрації.
За інформацією: Вінницька ОДА