В "Укрзалізниці" заявили, що підвищення тарифів на пасажирські перевезення поки що обговорюється, однак говорити про підвищення цін цьогоріч поки що не можуть. Про це заявив голова наглядової ради ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.
Водночас, з його слів, розглядається ідея дерегулювання квитків у класах купе і СВ.
"Ця ідея взята не зі стелі. У поїздах "Інтерсіті+" ціни на квитки в перший клас не регулюються "Тарифним керівництвом", яке видає Міністерство інфраструктури, а встановлюються безпосередньо УЗ. Я не чув, що ціни на перший клас в "Інтерсіті+" необґрунтовано дорогі або УЗ "жирує" і оббирає пасажирів. Навпаки, це дозволило УЗ більш гнучко підходити до ціноутворення, наприклад, у пік попиту в п'ятницю ввечері піднімати ціни на квитки для того, щоб тих пасажирів, яким некритично відправитися в п'ятницю ввечері, пересадити на потяги в інші дні, наприклад, в четвер. Це дозволяє більш рівномірно розподіляти пасажирів по потягах протягом тижня і швидко реагувати на зміну ситуації. Це нормальна міжнародна практика", – зазначив він.
"Відповідний документ вже підготувала УЗ і скоро направить до органів виконавчої влади на погодження. У разі його прийняття Кабміном, УЗ буде самостійно, без оглядки на Кабмін і Мінінфраструктури, встановлювати ціни на квитки в купе і СВ", – додав Кравцов, відзначивши, що "це не торкнеться квитків в плацкартах".
"Ціни на такі квитки будуть, як і раніше, встановлюватися "Тарифним керівництвом". Квитки в плацкартах, як правило, купують найменш соціально захищені верстви населення, тому ми не будемо лібералізувати цей сегмент квитків", – пояснив голова наглядової ради УЗ.
Кравцов також відзначив, що "Укразлізниця" не буде проводити просто індексацію на тарифи.
"Це буде зроблено вибірково. Там, де необґрунтовано низькі ціни, вони будуть значно підвищені на 15-25%. По інших напрямках, де немає попиту і необхідно залучати пасажирів, можливе зниження цін", – сказав він.
Крім того, голова наглядової ради УЗ зазначив, що подорожчання можливе на напрямках, які користуються значним попитом у пасажирів. Таким чином, за словами Кравцова, "Укрзалізниця" має намір рівномірно розподілити по днях пасажиропотік.
"Наприклад, це може бути на такому значно завантаженому напрямку як "Київ-Одеса". Але на менш завантаженому, наприклад, "Одеса-Херсон" може відбутися здешевлення. Крім того, можливе зниження цін на маршрути в Західній Україні, де висока конкуренція з іншими видами транспорту", – сказав він.