«(Не) конференцією» називають свій не зовсім формальний форум учасники ініціативи EdCamp.
У понеділок, 20 березня, вони провели зібрання освітян з різних регіонів у ЗОШ №35 міста Вінниці. Гості вінницького міні-EdCamp обговорювали інформаційні технології та STEM-освіту. Однак, у групах, в яких впродовж дня спілкувалися учасники заходу, йшлося більше про зміни в системі освіти, про очікування від реформ та довіру до них.
Власне бачення «Української школи майбутнього» запропонували спікери сформулювати вчителям під кінець зібрання. У результаті більшість учасників заходу висловили основні тези: громада і батьки не повинні стояти осторонь виховного процесу; в центрі уваги школи має бути розвиток особистості учня і учителя; якщо буде сильною громада, то буде автономною й школа, як така, що підтримується громадою; адміністративно вчитель має бути розвантаженим, щоб мати час навчати школярів.
Нинішні реформи освітяни підтримують, але інколи вагаються, бо усі попередні спроби змінити систему освіти досі себе не виправдовували, але вчителі – оптимісти і хочуть, щоб реформи мали позитивні наслідки.
На запитання при фінальному опитуванні: «Якої підтримки потребуєте для реалізації реформ?», освітяни-учасники міні-EdCamp-Вінниця відповіли: фінансування, компетентності педагогів, зміни ставлення до учителя, підвищення статусу вчителя в суспільстві, не відволікати вчителів на інші види діяльності, основна увага має приділятись учневі, мотивація учня, увага батьків і дітей, підтримка з боку місцевої влади і батьків. Була й відповідь: «щоб дирекція хоча б не заважала».
Не забувайте про політику EdCamp: те, що ви взяли тут, розповсюдьте вдома, хай сходить це зерно. Як будуть бур’янчики – нічого страшного, – сказали на останок координатори (не) конференції Микола Заболотний і Сергій Пойда.
До слова, вінницький міні-EdCamp – став 14-тим у цьому навчальному році в Україні. До 8 квітня мають відбутися ще 10 цікавих сучасних і надихаючих подій для освітян. А 29-30 квітня загальноукраїнська (не) конференція пройде у Харкові.
Учасників міні-EdCamp у Вінниці привітав помічник народного депутата України Олександра Домбровського Олександр Козяр.
Тут зібрались оптимістично налаштовані вчителі, бо оцінка реформ у цій аудиторії в рази вища, ніж, на жаль, у суспільстві загалом. Хоча школа №35 не має поки що статусу ліцею чи гімназії, те, що тут проходить такий захід, говорить про те, що коли є бажання робити певні речі, вони вдаються, – сказав Олександр Козяр.
Від імені Олександра Домбровського помічник парламентарія передав школі чотири камери і сервер для облаштування системи відеонагляду. Тепер педколектив та батьки школярів можуть бути спокійнішими за безпеку дітей, – вважає директор ЗОШ №35 Тетяна Нальотова-Дубкова.
Свого часу, коли Олександр Домбровський був мером Вінниці, він подарував нашій школі перший комп’ютерний клас. Відтоді його підтримка стала вже традиційною, за що ми йому дуже вдячні. Зараз працюємо над дуже цікавим спільним проектом, якщо зуміємо його реалізувати, думаю, знову запросимо в гості вчителів з усієї країни, – говорить Тетяна Нальотова-Дубкова.
Користуючись нагодою, помічник Олександра Домбровського запросив вчителів обговорити новий законопроект щодо освітніх реформ на засіданні «круглого столу», яке планується провести у Вінниці за участю розробників законопроекту та експертів.