Навіщо «Вінницькому фонду муніципальних інвестицій» додаткові 50 мільйонів

Новини Вінниці

Сьогодні, 24 лютого, під час чергової сесії Вінницької міської ради одним з найрезонансніших питань було затвердження нової редакції Статуту міського комунального підприємства «Вінницький фонд муніципальних інвестицій».

Навіщо потрібні Фонду додаткові кошти, пояснив депутат міськради, директор Департаменту економіки та інвестицій Віталій Погосян. Про це він написав на своїй сторінці у Facebook.

«Інколи дивуєшся, коли деякі люди чи-то не розібравшись, чи-то навмисне займаються підміною понять у певних питаннях. Останній приклад – сьогоднішнє сесійне питання по затвердженню Статуту міського комунального підприємства «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» в новій редакції.

Трохи історії. Підприємство було утворене в 2012 році. Тоді, коли місцеві бюджети були вкрай обмежені, бо у центральних органів державної влади не було ні політичної волі, ні бажання починати реформу місцевого самоврядування і фінансову децентралізацію. У 2011 році Вінниця приєдналась до ініціативи Європейського Союзу, відому як «Угода мерів», за якою місцеві органи влади беруть на себе добровільні зобов’язання підвищувати енергоефективність та нарощувати використання відновлювальних джерел енергії на своїх територіях.

Так от – для того, щоб впроваджувати такі технології зокрема на діючих комунальних підприємствах міста, були потрібні кошти. МКП «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» був створений саме як інструмент, який на першому етапі своєї роботи дозволив через надання позик іншим комунальним підприємствам впроваджувати заходи з енергоефективності та енергозбереження. Протягом відповідного періоду позика має повертатися у Фонд і далі реінвестується у інші проекти інших комунальних підприємств відповідно до їх запитів.

Зараз мова йде не тільки про енергоефективність, місто розвивається, комунальні підприємства також. З 2012 по 2016 рр. сплачений засновником (Вінницькою міською радою) статутний капітал МКП «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» склав близько 33 мільйонів гривень. На 2017 рік згідно фінансового плану підприємства заплановано надати кредитів міським комунальним підприємствам на загальну суму у 21 млн грн для придбання нової комунальної техніки. Наприклад, це 18 одиниць додаткової різної спецтехніки для КП «Шляхове управління» для очистки міста взимку та прибирання в теплу пору року. І так само по інших підприємствах.

Логіка в чому: раніше для придбання такої техніки комунальним підприємствам в повному обсязі виділялись гроші напряму з міського бюджету. Зараз мова йде про те, що 50% – фінансує бюджет, на інші 50 % підприємство бере кредит у Фонді муніципальних інвестицій. Пільгова відсоткова ставка становить від 2 до 12% (ставка Нацбанку України складає 14%), і, до речі, немає прив’язки до коливання курсу валют. КП повертає кредит, і ці кошти знову можуть бути реінвестовані у інші проекти комунальних підприємств. Наше бачення – поступово повністю перейти на таку форму фінансування.

Що це дає місту? Міський бюджет економить кошти бюджету розвитку на придбанні основних засобів для комунальних підприємств і може їх вкладати у різні інфраструктурні проекти (ремонт доріг, тротуарів, реконструкцію зон відпочинку, утеплення шкіл та садочків і т. д., і т. п.) З іншої сторони – комунальні підприємства, які беруть кредит у Фонді муніципальних інвестицій, мають мотивацію ставати більш конкурентними та ефективними. Це однозначно підвищує відповідальність керівників КП за прийняті рішення щодо закупівель та надання послуг. Саме підвищення ефективності роботи комунальних підприємств, які забезпечують вінничан комунальними послугами, здійснюють перевезення, відповідають за чистоту у місті – це і є ключове завдання.

У новій редакції Статуту передбачається, що в подальшому розмір статутного капіталу може бути збільшений до 100 млн. грн. Зараз, як я вже сказав, за попередні роки – це 33 млн. І на цей рік планується 21 мільйон. Це більше ніж попередня редакція Статуту у 50 мільйонів. Поповнення реальними коштами статутного капіталу будь-якого комунального підприємства – це окреме сесійне рішення міської ради. І саме міській раді підзвітні і підконтрольні усі КП міста.

Всі кредитні рішення Фонду приймаються на Кредитному комітеті, до складу якого входять заступники міського голови, директори департаментів та запрошуються керівники конкретних КП. Підсумки діяльності Фонду та плани на наступний період затверджуються Спостережною Радою. Вона ж погоджує рішення Кредитного комітету про надання кредиту або зміну умов кредитування. Отже маємо подвійний контроль діяльності цього підприємства. На додаток директор Фонду, згідно контракту, має ліміт здійснення господарських операцій без погодження органу управління, встановлений на рівні 5 тис. грн.

Добре, що зрештою на сьогоднішній сесії були розставлені усі крапки над «і». Більше того, під час обговорення від колег-депутатів прозвучала пропозиція в перспективі розглянути питання створення Муніципального банку. Ідея цікава, але її треба дуже ретельно опрацювати. А от ще одна пропозиція від депутатів, яку можна розглядати вже зараз, – це щоб через КП «Вінницький фонд муніципальних інвестицій» могли брати кредити не лише міські комунальні підприємства, але й обласні, які працюють на території міста. Міський голова дав доручення детально вивчити це питання відповідним підрозділам». – написав Віталій Погосян.

Нагадаємо, сьогодні, 24 лютого, на черговій сесії міської ради депутати затвердили Статут міського комунального підприємства “Вінницький фонд муніципальних інвестицій”. Новою редакцією збільшено статутний капітал Фонду з 50 мільйонів до 100 мільйонів гривень.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *