У столиці Грузії та інших містах відбулися акції протесту проти антикризового плану уряду країни.
Видання зазначає, що Кабінет міністрів Грузії піддається жорсткій критиці з усіх боків, а спроба правлячої партії «Грузинська мрія» сформувати комісію з конституційної реформи призвела до відкритого конфлікту з президентом.
Першими стали акції імпортерів і дилерів автомобілів, а також ряду неурядових організацій, які виступають проти рішення Кабміну підвищити з 1 січня ставки акцизних зборів на імпортовані машини.
Йдеться про оподаткування нових автомобілів і (що ще більш істотно для значної частини населення) підвищення більш ніж в три рази мита на автомобілі з «правим кермом».
Підвищуючи акцизні збори на автомобілі, що імпортуються в тому числі з Японії, уряд намагається одночасно вирішити два завдання: збільшити дохідну частину бюджету і в той же час обмежити число старих, тому недорогих автомобілів, призначених для «лівостороннього руху». Грузинські імпортери привозять ці машини з Японії за дуже низькою ціною – приблизно 1000-1500 доларів, тобто вони цілком доступні для масового покупця з невеликим доходом. У підсумку загальна кількість легкових автомашин в Грузії значно збільшилася.
Заборонити автомобілі з правим кермом взагалі уряд не наважився. Грузія, на відміну від західних держав, країна бідна, і, відбираючи в незаможної частини населення можливість купувати недорогі японські автомобілі, уряд, по- перше, зазіхає на соціальну справедливість, і по-друге, забирає роботу у тисяч імпортерів і дилерів.
Саме ця категорія громадян стала основною «рушійною силою» акцій протесту, що відбулися в Тбілісі і Кутаїсі, повідомляє видання. Причому протестуючі пересувалися по вулицях не пішки, а на автомобілях, що надавало їх акції ще більш значущий і помітний характер.
З іншого боку, незадоволені і власники порівняно дорогих автомобілів: уряд розглядає проект не тільки підвищення акцизів на імпорт нових машин з Європи, а й спеціального оподаткування для автолюбителів, які вже володіють такими машинами. Звичайно, це підвищить доходи в бюджет, але може привести до того, що число старих машин, які завдають шкоди навколишньому середовищу, ще більш збільшиться. Саме тому акції протесту імпортерів і дилерів автомобілів підтримали неурядові організації, що спеціалізуються на екології.
Реакція суспільства на рішення уряду по автомобілям могла і не виявитися такою бурхливою, якби не загальний вибухонебезпечний фон, що склався в країні через нестримної девальвації національної валюти. За останній тиждень ларі подешевшав ще на кілька пунктів. Це призводить до помітного подорожчання товарів, в тому числі продуктів першої необхідності. Очікування в суспільстві самі тривожні. Як зазначає ЗМІ, «антикризова програма» уряду по підвищенню акцизів на енергоносії і т.зв. «Ларізацію доларових кредитів» ще навіть не почала працювати, але психологічний фон в країні настільки важкий, що міністрам постійно доводиться виправдовуватися, насилу відбиваючи запеклу критику парламентської і позапарламентської опозиції.