Українські науковці запропонували шляхи інноваційного виробництва біоетанолу

Новини України

На черговій зустрічі проекту TechToday Hub, що була присвячена агропромисловому комплексу, українські науковці презентували свої напрацювання та інноваційні проекти. Про це УНН повідомили в прес-службі TechToday Hub.

Так, один з проектів стосувався виробництва біоетанолу з цукрового сорго.

“Якби в нашій державі був європейський показник, тоді із 4 млн споживаних щороку тон палива близько 200 тисяч були б відновлюваними. Але не можна просто випустити закон, який змусив би 5% бензину замінити біоетанолом — не вистачить сировини. У нашій державі працюють 5 заводів, які виготовляють пальне з рослин. Сировиною для них є побічний продукт цукропереробки — меляса. Однак виробництво цукру в нашій країні зменшується, і при потребі в 1 млн тон меляси заводи можуть отримати лише 400 тис. тон”, — йдеться у повідомленні.

Науковці із Інституту харчової біотехнології і генетики НАН України знайшли кращу альтернативу — цукрове сорго.

Представник наукової установи Сергій Циганков розповів, що сік рослини містить легкоферментовані цукри, які перетворюються в біоетанол. А стеблі можна використовувати як паливо при виробництві етанолу. При цьому вихід біоетанолу вище у 1,5-2 рази порівняно з кукурудзою та цукровим буряком.

Інший проект українських вчених стосувався дизельних двигунів.

Як розповів Сергій Циганков, науковці навчилися виробляти пальне із рижію. Ця рослина здатна вирішити кілька суттєвих проблем.

“По-перше, в Україні сьогодні під словом біодизель, скоріше за все, мається на увазі пальне із рапсу. Під цю рослину зайнято більше землі, ніж під пшеницю. По-друге, отриманий врожай відправляється за рубіж, оскільки через відсутність законодавчих стимулів, перероблювати рапс в пальне в Україні не вигідно. Переробка рижію в дизель може зробити виробництво палива рентабельним і скоротити необхідні площі у 1,5-2 рази, адже ця культура дає більше масла”, — повідомив він.

Біопальне користується неабиякою популярністю та попитом в країнах США та Європи. Не лише через свої якісні характеристики, а також через екологічність.

В Україні біопальне віднедавна також можна прибдати на вітчизняних АЗС, зокрема у мережі WOG, яка закуповує бензин А-95 еко+ у Європі — Литві.

Сьогодні такий бензин зі вмістом біоетанолу коштує на 3-4 грн дешевше за звичайний.

Так, за підрахунками директора Інституту споживчих експертиз Ю.Чорнобривця, біологічне пальне дозволяє зекономити близько 15 тис. грн на рік. 

На кожні 100 км руху, в залежності від марки автомобіля, такий бензин економить від 12 до 17 грн автовласника.

На вимогу ЄС уряд України запланував збільшити використання альтернативних палив (біопального) на транспорті до 10% до 2020 року. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *