На черговій зустрічі проекту TechToday Hub, що була присвячена агропромисловому комплексу, українські науковці презентували свої напрацювання та інноваційні проекти. Про це УНН повідомили в прес-службі TechToday Hub.
Так, один з проектів стосувався виробництва біоетанолу з цукрового сорго.
“Якби в нашій державі був європейський показник, тоді із 4 млн споживаних щороку тон палива близько 200 тисяч були б відновлюваними. Але не можна просто випустити закон, який змусив би 5% бензину замінити біоетанолом — не вистачить сировини. У нашій державі працюють 5 заводів, які виготовляють пальне з рослин. Сировиною для них є побічний продукт цукропереробки — меляса. Однак виробництво цукру в нашій країні зменшується, і при потребі в 1 млн тон меляси заводи можуть отримати лише 400 тис. тон”, — йдеться у повідомленні.
Науковці із Інституту харчової біотехнології і генетики НАН України знайшли кращу альтернативу — цукрове сорго.
Представник наукової установи Сергій Циганков розповів, що сік рослини містить легкоферментовані цукри, які перетворюються в біоетанол. А стеблі можна використовувати як паливо при виробництві етанолу. При цьому вихід біоетанолу вище у 1,5-2 рази порівняно з кукурудзою та цукровим буряком.
Інший проект українських вчених стосувався дизельних двигунів.
Як розповів Сергій Циганков, науковці навчилися виробляти пальне із рижію. Ця рослина здатна вирішити кілька суттєвих проблем.
“По-перше, в Україні сьогодні під словом біодизель, скоріше за все, мається на увазі пальне із рапсу. Під цю рослину зайнято більше землі, ніж під пшеницю. По-друге, отриманий врожай відправляється за рубіж, оскільки через відсутність законодавчих стимулів, перероблювати рапс в пальне в Україні не вигідно. Переробка рижію в дизель може зробити виробництво палива рентабельним і скоротити необхідні площі у 1,5-2 рази, адже ця культура дає більше масла”, — повідомив він.
Біопальне користується неабиякою популярністю та попитом в країнах США та Європи. Не лише через свої якісні характеристики, а також через екологічність.
В Україні біопальне віднедавна також можна прибдати на вітчизняних АЗС, зокрема у мережі WOG, яка закуповує бензин А-95 еко+ у Європі — Литві.
Сьогодні такий бензин зі вмістом біоетанолу коштує на 3-4 грн дешевше за звичайний.
Так, за підрахунками директора Інституту споживчих експертиз Ю.Чорнобривця, біологічне пальне дозволяє зекономити близько 15 тис. грн на рік.
На кожні 100 км руху, в залежності від марки автомобіля, такий бензин економить від 12 до 17 грн автовласника.
На вимогу ЄС уряд України запланував збільшити використання альтернативних палив (біопального) на транспорті до 10% до 2020 року.