Відновити державне фінансування Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2015/2016 н. р. до рівня, що дозволить провести ІV етап згідно з додатком 1 до наказу Міністерства освіти і науки від 07.09.2015 № 915 вимагають українські педагоги у петиції. Нагадаємо, МОН урізав видатки на проведення ІV етапу олімпіад у 2016 році. Отже, цьогоріч учні, які пройшли міські та обласні етапи, не зможуть змагатися у знаннях на загальноукраїнському рівні.
Зокрема, в електронній петиції йдеться:
«Формат проведення ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад (далі ІV етап) від 02.02.2016р. не сприятиме індивідуальному розвитку обдарованих учнів України. Його суть порівняно з 2014/2015 навчальним роком: відмінено проведення ІV етапу для учнів 8-9 класів з природничо-математичних предметів та 9-10 класів з гуманітарних. Серед учнів цих категорій, які поглиблено вивчають деякий предмет, зникає конкуренція на рівні цілої країни та стимул до навчання та розвитку власних здібностей. Проведення ІV етапу сприяє зближенню учнів різних регіонів України, а також і пізнанню України самими учасниками.
Відсутність ІV етапу для вищезгаданих категорій учнів загрожує в майбутньому відсутністю висококваліфікованої збірної, яка представлятиме Україну на міжнародному рівні. Брак учасників олімпіад негативно вплине на загальноосвітній рівень учнів, а тому і майбутнє України під загрозою, бо наші діти – це наше майбутнє».
Серед підписантів – Юрій Пасіхов, заслужений учитель України, викладач Вінницької фізико-математичної гімназії №17.
Нещодавно Юрій Пасіхов на своїй сторінці у Фейсбук написав:
«…подписан приказ МОН о "урезании" на 50% 4-го этапа Всеукраинских олимпиад школьников, в частности по математике, физике, информатике, т. е. 4 этап будет проводится только для 11 и 10 классов. Соответственно, уменьшаются рейтинги команд регионов, победители 3-го этапа 8-9 классов останутся дома…
Якобы из-за нехватки средств.
Хотя источники утверждают, что деньги найти можно, в частности есть серьезные структуры, которые уже пообещали их дать (Киевстар, например, пообещал)…
Рассматриваю это как элемент демонтажа системы образования в стране.
"Авторы" этой идеи не могут не осознавать, к чему это приведет – к нарушению преемственности в подготовке интеллектуальной элиты, к уничтожению мотивации у той, уже и так ничтожной, когорты учителей, еще способных это делать. И это нововведение касается олимпиад по естественным наукам, там где готовятся кадры для высоких технологий… Вот на чем решили экономить…»